Alla inlägg den 11 maj 2007

Av Tant Tagg - 11 maj 2007 18:19

Någon med gott minne kanske minns att jag har ett mystiskt fel som gäller min internetuppkoppling. Internetleverantören har kliat sig i huvudet och begriper ingenting. Men för att jag ska få den supersnabba nedströms hastighet som utlovas och som är tekniskt genomförbar, måste min vän Claes, internetteknikern, alltså inte katten den här gången, pilla på en knapp på sina kontrollinstrument med sina magiska fingrar då och då.

Idag har Max, en glad tele-internet-elektriker från mitt hatföretag Telia, de som äger ledningarna, fast inte i mitt hus, varit här och tittat på ledningarna. Allt fungerar superbra. Hans teori är att det är en störning. Det har jag och Claes redan varit inne på. Max tror att det är elementet bredvid datorn som stör, därför att jag kör med ojordat eluttag och ojordade sladdar. Datorn blir strömförande om man tar i både den och elementet samtidigt. Dessutom rekommenderas det jordat till datorer. Nu måste nya ledningar upp på väggen och de gamla bort. Det är relativt nytapetserat för dyra pengar av Stefan, målaren. Jag ringde till Kurre, elektrikern och berättade vad Max trodde.

Kurre fnös och sa: "Jag har hört talas om det där med sådana störningar. Men det är inte särskilt vanligt. Datorer är ena skitapparater. De läcker alltid lite el. Visst rekommenderar man jordat till datorer, men det är ingen som har det. Ring mig på tisdag så bestämmer vi en dag när jag ska komma och titta".

Jag och maken har just betalat en räkning på 3.500 till Kurre. Bland annat har han satt dit ett ojordat eluttag där han nu ska sätta dit ett jordat.

Visst finns det många gåtor och mysterier i livet? Ännu har jag inte fått svaret på den här gåtan. Ännu måste jag tåla mig ett tag och se om detta var den slutgiltiga lösningen på mitt irriterande problem. Spänningen stiger.


Av Tant Tagg - 11 maj 2007 18:14

Igår tog polisen en nästan rattfull busschaufför i Världens Ände. Tillråga på allt var det en skolbusstur, som utfördes av det företag som kommunen har tecknat avtal med, för att utföra den kollektiva landsbygdstrafiken.

Tragiskt, är ordet.

Av Tant Tagg - 11 maj 2007 16:06

Det började som en strålande vårdag. Perfekt för att äntligen få fröna i jorden. Regn under natten och ingen blåst. Lagom fuktig jord. I år slapp jag hålla i fröna och parera vindbyarna när de skulle ur påsen och ner i raden.

Men molnen hopade sig och mot slutet hängde regnet i luften. Kallt var det också. Jag påmindes om den våren då jag sådde salladen iförd vantar och långkalsonger. Regnet hann aldrig komma. Jag hann klart.

Det är alltid något att glädjas åt.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards