Alla inlägg den 3 maj 2007

Av Tant Tagg - 3 maj 2007 19:48

Nu har jag packat min väska. Imorgon blir det uppstigning 4.30 sharp. Jag reser med båten. Det är terror.


Av Tant Tagg - 3 maj 2007 19:19

I förrgår trodde vi att vår tv hade gjort sitt. Vi räknade ut att den köptes omkring -93, -94, så det borde vara dags för tv:n att gå sönder. Det blev bara svart helt plötsligt när maken zappade runt lite. Bara en smal kant av ljus högst upp. Eftersom vi har upplevt en tv-brand en gång i tiden, då bilden plötsligt bara krympte ihop innan det blev svart, drog jag för säkerhets skull ur elsladden. Så blev det ingen tv alls på första maj.

Nu råkas vi ha ett stort antal möbler utplacerade här och var hos folk i Byn, ja till och med i Ankdammen, i brist på varm förrådsplats. Ja, och inte får de plats hos oss härinne heller. Så som av en händelse råkar vi därför ha en tv inne hos en granne. Igår när maken skulle gå in till grannen och förvarna att vi nog behövde tv:n, uppstod tanken att det ändå kanske är ett tekniskt problem. Jodå, den gamla stenåldersmässiga VHS-videon fungerade. Bilden var glasklar och helt intakt i tv-rutan. Inget bildrör som gått åt pipan. Alltså var det något tekniskt. Då ringde vi till den andra grannen, Allkonstnären, tillika bohem och elektriker.

- Det är fel på boxen, sa Allkonstnären. Jag tar min box med mig och kommer in.

I Världens Ände var vi först i Sverige med digitalboxar. Det är klart att våra kommunalpolitiker kände sig utvalda när vi fick vara försökskaniner för digitalboxarnas införande i riket. Men medborgarna och tv-firmorna som utförde antennarbete höll på att bli galna. Ingen begrep något och inget fungerade. När man väl fick en tv med box att ta emot signalerna vågade ingen röra den, för då kunde man aldrig veta om det gick att se på tv igen.

Nåväl. Allkonstnären kom hit och prövade sin box i vår tv och simsalabim: Det gick alldeles utmärkt. Tv:n var alls inte gammal och grå och hade gjort sitt.

-Ska en box bara hålla i 1½ år? undrade jag, det skulle inte förvåna mig om det är uträknat så.

Allkonstnären anslöt vår egen box igen och jag tryckte på fjärrkontrollen. Tv:n fungerade. Error i boxen som krävde omstart, alltså. Man blir trött på alla dessa apparater. Allkonstnären bad oss att sprida ryktet om hans oerhörda tekniska begåvning


Av Tant Tagg - 3 maj 2007 13:17

Det stårinte mycket av intresse i tidningarna nu för tiden.

Möjligen kan jag notera att Fredrik är skeptisk mot de föreslagna storregionerna som Sverige ska delas in i framtiden. Det säger han på ett besök i verkligheten, närmare bestämt på ett studiebesök på ett daghem och ett äldreboende i Småland. Tänk att Fredrik och jag skulle ha samma uppfattning. Det hade jag aldrig trott.

Journalisten undrade om det inte skulle bli problem nu i Alliansen när han inte delade den allmänna uppfattningen i denna fråga. - Jag måste få tycka vad jag tycker, svarade Fredrik.

Av Tant Tagg - 3 maj 2007 13:12

Jubilaren återkom ganska sent igårkväll, satt en stund i soffan med sin husse och gick sedan till sin matte och stirrade henne stint i ögonen och sa : Jag vill gå ut. Sedan var han ute en timme till.

Ett himla hålligång på födelsedagen, må man säga

Idag ligger han utslagen bland duntäckena och hostar då och då. Jag ilar till hans undsättning och skakar liv i honom tills det pyser ut lite luft och han kan återgå till paulunen.

Jubilaren hälsar och tackar för gratulationerna

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards