Alla inlägg den 15 maj 2007

Av Tant Tagg - 15 maj 2007 19:37

Tja, vi får se om de här vårkläderna funkar. Annars byter vi om. Det är inte favvodressen, men man måste pröva.

Av Tant Tagg - 15 maj 2007 19:02

Vad sa hon egentligen? Jag hajade till igår när jag såg Aktuellt 21.OO och hörde den nu tillförordnade vd:n för Sveriges Radio, Kerstin Brunnberg svara Jarl Alfredius på frågan om P1 är bra som den är nu idag. Hon sa:

- P1 är den största talkanalen i Europa och den största kanalen i Stockholm och det säger en hel del om P1 kvalitet.

Jag trodde jag hade hört fel. Idag lyssnade jag på inslaget igen på webben och kunde konstatera att det var så här hon sa.

Väldigt konstigt uttalande.

Vad menade hon egentligen?

Är Stockholm synonymt med Sverige?

Eller var det en Freudiansk felsägning?

Av Tant Tagg - 15 maj 2007 09:41

Klas, katten alltså, behöver loppmedel. Just nu försöker jag lista ut när jag ska ge honom gift i nacken. Det står på bipacksedeln att medlet ska torka in ordentligt innan djuret får sova hos människor. Förra året när han var yngre och lite mer vital, höll han sig ute dygnet runt. Då var det inte så svårt. Då var det bara att räkna ut när det inte skulle regna och skicka ut honom. Nu när han vilar mellan duntäckena både dagtid och nattid och däremellan går ut och är borta timtals, är det svårt att veta när det rätta tillfället inträder. Vem kastar ut en nästan 80-årig gubbe, när han är trött och helst vill sova, bara för att giftet i nacken ska torka? Dessutom ska det paras med uppehållsväder åtminstone över en dag. Man skulle kunna säga att jag är velig.


Av Tant Tagg - 15 maj 2007 09:20

Bloggen håller på att få nya vårkläder

För er som har märkt att bloggen byter färg ibland, kan jag berätta att den här versionen ännu är under arbete. De gula länkarna syns inte så bra. Jag håller på att leta efter en lämplig gul färg som passar ihop med resten och som syns.

Jag har idéer när det gäller färger. Färger har stor känslomässig betydelse för mig, trots att jag helst går klädd i svart. Speciellt när det är kallt, det är vinter och mörkt, ger svart det skydd och den värme som behövs för överlevnaden. Men rött ger lite liv och värme när det är kallt också. Färgerna hänger i hop med årstidernas växlingar. Lila och blått kräver min sinnestämning under vår och sommar, men även mörkt rubinrött. Ibland dyker nya färger upp i mitt liv som jag känner att jag behöver t.ex chockrosa. När det gäller färgerna på bloggen har jag just nu bytt färg efter årstidernas skiftning i naturen. En blogg-färg-variant var t.ex hämtad efter de färger jag såg, när jag en mycket tidig marsmorgon färdades mot båten.  Nu tittar jag ut genom fönstret och ser efter vilka färger som dominerar. De färger som jag ser nu är olika gröna färger, speciellt lite mer ljusgrönt, gult, vitt och lite brunt.

Arbetet med vårkläderna går vidare under dagen.


Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards