Alla inlägg den 28 juli 2007

Av Tant Tagg - 28 juli 2007 12:41


Dom gick på en lördag.

Ett brott mot reglerna.

Men skitsamma. Lite måste man rucka på sina invanda principer.


Maken, Släktforskaren och gästpromeneraren Globetrottern gick sina för denna gång utvalda kilometrar runt Världens Ände, medan jag stod hemma och lagade rödbetssoppa och hade det lugnt och skönt. 


Men dom kom ju aldrig hem till rödbetssoppan. Dessutom hade jag lyssnat av telefonsvararen och upptäckt att Juristen hade ringt och påmint att släktingarna nu lämnat huset och att det nu var dags att mata katterna. Jag måste ringa maken och påminna honom. Samtidigt kunde jag ju passa på och fråga honom om de hade gått vilse bland kaveldunen och det manshöga gräset.


De tre vuxna männen vandrade längs Världens Ändes kust på väg norrut.

Maken med vandringskäpp.

- Du ser ut som en Schaman, sa Släktforskaren.

- Jag är en Toker-Schaman, sa maken

- Kan du vifta på öronen då, sa Globetrottern

Maken tog av sig hatten och la ner staven. Just som öronen började röra sig på skallen ringde mobiltelefonen.


- Det var som om han riktade in antennerna för att ta emot samtalet, sa Globetrottern när de kom hem till rödbetssoppan.


Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards