Alla inlägg den 23 februari 2007

Ide

Av Tant Tagg - 23 februari 2007 20:32

Nu väntar en dinkelsemla och långfilm om Yaya-flickor.Fredagskväll och mozarellaciabattorna ett minne blott. Det händer inte mycket nu. Varken Klas, katten alltså, eller jag gör så stora åthävor om dagarna. Det känns som om vi gått i ide. Möjligen som om jag samlar kraft till att gå till anfall. Längre fram.

Av Tant Tagg - 23 februari 2007 10:41

När amöban slog till, undrade jag om det var Harmageddon som var nära. Nu kan man undra hur det egentligen står till i landet. Sydsverige är lamslaget av snö och storm och ingen tar sig fram längs vägarna. Jag kan se hur folk sitter och kurar i korsvirkeshusen på Österlen, helt avskurna från yttervärlden. I Världens Ände brann två hus ner till grunden under en och samma dag och två nya husbränder startade under kvällen. Själv fick jag inte titta på Antikrundan, för maken hann till TV:n först och började titta på Simpsons. Jag förlorade i kapplöpningen, eftersom jag satt och skrev på bloggen på övertid, om hur roligt det skulle bli att titta på Antikrundan. Isvindarna utomhus är ett faktum idag också.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards