Alla inlägg den 8 februari 2007

Av Tant Tagg - 8 februari 2007 14:50

I dagens lokaltidning kan man läsa att matgästen, pensionären Stina, en f.d hotell-och restauranganställd, är överlycklig att Restaurang Brinken har öppnat igen efter sju veckor. "Jag har varit lite irriterad ett tag nu. Jag har saknat maten. Nu har jag fått fixat något slarvigt hemma, typ gröt", säger hon.Tja, en till som gillar Brinken, förutom de två som jag känner.Den svenska husmanskosten kommer att få en renässans bland trendnissarna. Jag lovar!

Av Tant Tagg - 8 februari 2007 14:38

Det blåser kallt och snålt i Världens Ände. Det ser trevligt och soligt ut, men skenet bedrar. Stiger man utanför dörren i Byn vill man stiga in igen. Klas, katten alltså, gjorde en vågad framryckning i morse, men har återgått till duntäcket. Ute prasslar det en del i syrenhäcken när fasantuppen med alla sina fruar far omkring. På andra sidan vägen prasslar det av den andra fasantuppen med alla sina fruar som också far omkring.Livet på landet kan vara behagligt fritt från stora sensationer. Det räcker gott med vad Klas och fasanernas har för sig.

Av Tant Tagg - 8 februari 2007 10:48

Glöm för allt i världen inte att delta i min omröstning om vilken typ av dator du helst använder.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards