Alla inlägg den 27 december 2006

Av Tant Tagg - 27 december 2006 18:35

Vi svenskar har en sak gemensam med englesmän. Vi pratar om vädret när vi inte har något annat särskillt att förtälja.Idag läste jag en liten notis i lokaltidningen i Världens Ände att det under julhelgen varit en gräsbrand. Senare tog jag en cykeltur på de leriga grusvägarna i Byn. Vädret påminde om en dag i april; strålande solsken från blå himmel, vårens allmänna lervälling och så gräsbranden förstås. Känslan av vår varade inte så länge eftersom dagsljuset började avta under cykelturen.Idag har jag och maken varit gifta i 17 år. Silversambo har vi firat för länge sedan. Jag tog honom för pengarna för 17 år sedan. Då skulle änkepensionen avskaffas och vi rebeller, som inte trodde på det formella äktenskapet och protesterade mot detta genom att leva samman som ogifta, skulle inte få någon änkepension om vi blev änkor eller änkemän. Men inte hjälpte det att gifta sig. Nu får man visst ingen änkepension ändå.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards