Alla inlägg den 9 december 2006

Av Tant Tagg - 9 december 2006 16:10

Jag skaffade ju mig en massa glögg för en tid sedan, för att förhöja julfaktorn i värmen, här i Världens Ände. Egentligen skulle jag ju köpa Systemets 06-glögg, den med den vita och silvriga desigande flaskan, spetsad med lingon och enbär. Det lät ju väldigt mycket cross-over och kul. Jag tyckte själv att jag låg i startgroparna med mina glögginköp. Men den hade varit slut i en vecka på Systemet i Ankdammen. Och den var dessutom slutsåld på Vin och Sprit! Snopen gick jag därifrån med flaskan med starkvinsglögg spetsad med rom. Nu har jag smakat denna vämljeliga dryck och undrar vad man egentligen ska använda den till. Varm likör? För den går inte att använda istället för punch till ärtsoppan, det är den för vidrig till. Ja, då återstod vännen L:s något jästsmakande, mysko bryggd och den vanliga vinglöggen. Då kom R på den brillianta idén med gluhwein. Strax hade jag en bunt recept från grannen G som kommer från Tyskland. Nu provar jag recepten, det ena efter det andra. Inte lika charmigt som lingon och enbär i designad flaska, men enormt mycket godare än romglögg. Samtidigt undrar jag över mina värdsliga glöggbekymmer; jag borde använda min begåvning och min tid till något förståndigare.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards