Alla inlägg den 3 april 2007

Av Tant Tagg - 3 april 2007 10:00

Lunchen i Ankdammen intogs på Restaurang Brinken Detta näringsställe som stått pall för alla trender och serverat kroppkakor och bruna bönor med fläsk i Ankdammen, blev plötsligt så snuskigt att Miljö och Hälsa stängde det i februari. Några av stammisarna blev husvilla och hungriga. En av matgästerna påstod efteråt att hon gått ner i vikt under tiden det varit stängt. Idag kunde jag avnjuta min kokta torsk med ägg- och persiljesås och känna mig lugn när köket nu hade tre tvättställ istället för två och lysrören i köket nu var splitterfria. Dessutom beundrade jag samtidigt den nya heltäckningsmattan och de nya gardinerna som restaurangägaren passade på att fräscha upp med under stängningen. Annars är det svårt att hinna med sådant eftersom de annars alltid har öppet, utom på långfredagen och nyårdsdagen. Tack och lov med sinne för pietet. Inga trender i inredningen heller. Helt i stil med den helt intakta 70-talsinredningen.

Av Tant Tagg - 3 april 2007 09:53

Dagens cykeltur till bussen skedde i Världens Ändes egen Le Mistral - Marsgaisten - nordanvinden som blåser under hela våren. Sex kilometer uppförsbacke. Ovanför mitt huvud stod lärkan och drillade glatt. Vad var detta mot att pulsa i våtmarkerna längs Världens Ändes kuster?

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards