Alla inlägg den 9 mars 2007

Av Tant Tagg - 9 mars 2007 20:22

Nu är jag också "tagen" av Fru Fundersam!Jag ska skriva fem saker om mig själv på min blogg, som är lite okända för en större publik. Sen ska jag "ta" sex nya bloggare och göra dom uppmärksamma om detta på deras bloggar (i en kommentar t.ex.) Som ett slags kedejebrev alltså. Det verkar som om att kedjan sprider sig snabbare än vinden, så vi får väl se om jag lyckas att sprida den vidare. Fem saker som inte alla vet om mig:1. Jag har uppträtt som indian inför en biopremiär på biografen Odeon i Bengtsfors 1967 (f.ö. samma biograf som förekommer i filmen Smala Sussie, den som Sussie och hennes bror ser Pulp Fiction på och sista rullen saknas och biografmaskinisten får berätta slutet på filmen)2. Jag har varit sjökvinna och mönstrade av dagen innan båten brann upp3. Första gången min mormor träffade maken, som då var en ung man på 22, visste hon inte att han var min pojkvän. Vi var tvungna att övernatta hos henne för att bilen gick sönder mitt i natten och då bäddade hon bara i en säng.4. Jag är utbildad till fotograf5. Jag är svag för kitch

Av Tant Tagg - 9 mars 2007 19:55

Nu är jag riktigt ilsken! Nu har jag bytt modem. Men ingen förändring i informationstrafiken i sikte.Den lokala el-leverantören, tillika internetoperatören säger sig kunna se att de skickar 7,8 Mb/sek till mig i samma stund som jag kör TPTEST, nedladdad från Konsumentverkets hemsida, och testet säger att jag får 0,9 Mb/sek från bredbandsleverantören. I telefon blir den beskäftige mansperson alldeles tyst och säger: -Men det kan inte vara TPTEST O.5 -Jo, säger jag, det står det här på listen. Han blir tyst en igen och säger: -Du får köra det några gånger och skicka det till våra tekniker. Jag svara att jag redan har kört det några gånger. Både med det nya och det gamla modemet. Med samma resultat. 0.9 Mb/sek. Det var samme man som lämnade ut modemet jag hämtade i onsdags. Så han visste att jag var en tant. Redan innan jag hade förklarat vad problemet var, sa han att jag hade fel inställningar för internet och e-posten i datorn. -Nej, sa jag. - Då har du inte stoppat i kabeln i första jacket. - Jo, sa jag. Han trodde jag var en idiot-tant. Alltså, han utgick ifrån att inga tanter begriper sig på datorer. Nåja. Jag höll mig lugn i supporttelefonen. Tillsammans kom vi fram till att min ethernetlampa på modemet blinkade. Det skulle den inte göra. Den skulle lysa hela tiden. Det hade blinkat på det gamla modemet också. Det var det ingen som sa att den inte skulle göra och de visste inte jag trots att jag inte är en idiot. Det skulle ha bero på att det var något som var fel bakom modemet, d.v.s nätverkskabeln eller nätverkskortet. Nätverkskabeln, som hörde till modemet, var den kabel jag använde, och nätverkskortet var nytt eftersom jag i princip bytt dator. Då var det inställningarna på nätverkskortet det var fel på.SuckEn Venusattack är vad som behövs när man blir idiotförklarad!

Av Tant Tagg - 9 mars 2007 18:33

Nuförtiden ska man inte åka på kvinnoläger. I en av Världens Ändes två lokaltidningar kunde man idag läsa på ett helsidesuppslag att biblioteket i Ankdammen hade anordnat ett antal aktiviteter på Internationella Kvinnodagen. Bl.a hade de Muffverkstad:I bibliotekets sagorum samlas tjejer och killar till muffverkstad. Där har AnnaMaria Bauer från RFSU dukat upp med material som gjort för att skapa något alldeles eget inspirerat av Fittfakta, skriften om kvinnans kön. Stålmusen hopsnurrad av en bit ståltråd, en ullig mjuk grotta med lysande grön klitoris, rosa silkespapper i vaginal form lockar till samtal om kvinnligt, manligt, mänskligt och kön. Ja, det var annat än huksittande och handspeglar! Tiden har förändras. Eller ska man säga perspektivet?

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards