Alla inlägg den 8 augusti 2007

Av Tant Tagg - 8 augusti 2007 17:11


Klas, katten alltså, och jag vaknade vid 7-snåret av att det åskade.

-Fan också, tänkte jag. Jag behöver sova efter gårdagens strapatser med bussresa till Ankdammen och veterinären med sjuk katt.

Klas tror att det är nyårsfyrverkerier när det åskar. Han är rädd för det.


Vi låg där och försökte sova. Ett tag slumrade jag nog till också, mellan knallarna, då jag försökte klappa den sjuka katten, så att han inte skulle behöva vara så rädd. Några ordentliga smällar fick oss att hoppa högt. Och som det regnade sedan.


Vid halv 9 gav jag upp. Lönlöst att frösöka sova ordentligt. Då åskade det fortfarande. Men en bit bort. Klas tog det säkra för det osäkra och hoppade ner och la sig under sängen då. Så brukar han göra på nyårsafton.

Av Tant Tagg - 8 augusti 2007 16:52


Jag föreslog Maken att dricka te med mig.

Men han ville gå ut och gulla med sin kompost.


Av Tant Tagg - 8 augusti 2007 16:39


När vi kom hem i går kväll efter en spännande vandring i folktrons och vidskepelsens tidevarv på Museet, trampade jag i något äckligt som låg i fårskinnet på sovrumsgolvet.


Klas, katten alltså, tänkte jag. Han har ju fått penicillin. Var han lös i magen? Nejdå. Det äckliga var något han kräkts upp. Det visade sig vara ett decimeterlångt, mycket styvt, brett grässtrå och slem. Hur har det överlevt och hållt sig ganska grönt i magen i två dygn? Klas har ju inte varit ute på väldigt länge utan bara legat och kippat efter luft med gråa läppar och grå nos. Har han hostat upp det? Satt det i luftvägarna? Var det därför han plötsligt hade svårt att andas?


Det finns mer i såfall.


Han verkar överleva.

Nu vill han gå ut. Men sjuka katter ska vara inne och medicinera. Speciellt när de är gamla och har andnöd. Tänk om de främmande elaka katterna kommer och bråkar. För att inte tala om granntanterna. 


Det är hårt att vara sjuk.

Och katt.


Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards