Alla inlägg den 8 juni 2007

Av Tant Tagg - 8 juni 2007 17:15

Studentsäsongen är här på allvar!

Vi tjuvstartade ju redan före Kristi Himmelsfärd hos släktingen på hästgymnasiet, men idag är det studentexamen i Ankdammen.

Jag hade lovat en annan ung släkting att fotografera honom på champagnefrukosten i en av Ankdammens mer kända parker. Frukosten var inte så glamorös som man hade kunnat förvänta sig; Festis och ostfralla. Champagnen fick de bestå med själva. Fast det var nog inte tillåtet.

Först ville den unga studenten ha några schyssta bilder på sig själv. Han ställde upp sig framför den kända parkens kända damm med ett känt torn i bakgrunden. Sedan gick vi runt i vimlet och fotograferade honom tillsammans med de han önskade. När turen kom till de bästa vännerna radade upp sig på en parksoffa och såg gravallvarliga ut.

- Se lite glada ut, sa jag, det här ska ju vara den lyckligaste dagen i era liv. Ni ser ut som om ni ska på begravning.

Dom flinade lite så jag kunde ta några bilder då dom såg lite lyckliga ut.

- När jag tog studenten tyckte jag att det var nästan lite pinsamt, fotsatte jag.

- Varför då, sa de unga fyra och såg mäkta förvånade ut.

- Jag hade inte ingen studentmössa och så var jag tvungen att gå på en pinsam studentfest på stadshotellet i Åmål och dansa till ett pinsamt dansband typ Lennartz, ungefär, sa jag. Det var inte min stil.

- Men det var väl inget pinsamt, sa den ena av de fyra.

Dom begrep inte ett dugg.

Tiderna förändras.


Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards