Alla inlägg den 25 augusti 2007

Tid

Av Tant Tagg - 25 augusti 2007 10:41


Mellan Jönköping och Kungälv kröp vi fram och tiden sprang.

Vägbyggen. Köer på motorvägen. 1½ timme genom Göteborg och till och med genom Kungälv. Hur kan man leva här? Över en halvtimme försenade kom vi fram till middagen på Nordiska Folkhögskolan.


Det var 30 år sedan Maken gick här på teaterlinje. Nu skulle det jubileras.

Då bodde han med mig i Göteborg och var externatelev. Även jag hängde därute i Kungälv en del. Det gjorde att några elever också blev mina vänner och till och med mina skolkamrater på min skola i Göteborg så småningom.


Puben "Den Galne Hest" öppnade åter, bara för denna kväll, efter middagen. Alla 50-åringar gick runt och undrade vem som var vem och tittade på skolkortet som en slags översättare för minnet. Jodå, en del kände till och med igen mig, fast jag inte varit elev där.


03.45 gick Maken och jag i säng. 

Somliga var fortfarande vakna på "Den Galne Hest" då. 


Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards