Alla inlägg den 10 oktober 2006

Av Tant Tagg - 10 oktober 2006 18:23

Idag klippte R av sladden till mina spotlighters som lyser upp en vacker trädstam längst ner i trädgården. Han har utsett sig till kirskålens självutnämnde bekämpare nummer ett och ansåg att det var nödvändigt att köra gräsklipparen under trädet i halvmörkret för att decimera kirskålens chanser att utveckla sig. Där låg den seriekopplade sladden. R kom inångande och sa ilsket: ”Jag klippte av sladden till din trädgårdsbelysning.500 spänn åt helvete!”. Ja, vad skulle jag säga? Det var ett ju ett faktum. Genom min hjärna svepte då minnet av en julafton, då jag nygravid grät förtvivlat över att julgransbelysningen inte lyste i den färdigklädda granen. Maken sprang med eld i baken på 10 min blankt, ner till centrum och ett varuhus, i den mellansvenska stad där vi då bodde, och bönade och bad Abab-vakterna, som just höll på att låsa varuhuset, att få komma in och köpa en julgransbelysning, därför att hans gravida hustru stod hemma och grät därför att julgranen inte lyste. De var förstående och släppte in honom och julen var räddad hemma hos oss. När jag tänkte på hans hjältedåd, knep jag. Efter det att jag varit ute och plockat ihop resterna efter trädgårdsbelysningen sa jag: ”Jag önskar mig en ny trädgårdsbelysning i julklapp!”

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards