Alla inlägg den 28 april 2008

Av Tant Tagg - 28 april 2008 07:59


I går kväll övertalade Sören Katt mig att få lov att vara ute hela natten med de stora katterna.

Han tittade allvarligt på mig och pep och pep.

Sören Katt jamar inte, han piper.


Tillslut kunde jag inte stå emot.

Jag gick upp ur sängen och släppte ut honom i natten med förmaningar om att vara försiktig och akta sig för räven och den Svarta Grannen och inte göra något dumt.


Redan i lördagsnatt hade Singoalla och Sören något slags lördagsparty här ute runt husen. De satt mitt på vägen under gatlyktan och såg oskyldiga ut eller for runt som skott i trädgårdarna.

Maken hade svårt att fånga in honom när det var dags att sova.

Vi insåg att kvällen för den första utenatten nu strax skulle inträffa.


Jodå, jag sov lite oroligt i natt, som alla tonårsföräldrar, när deras  tonåringar är ute och rumlar om nätterna. Eller också berodde det på att jag hade så förbannat ont i min gamla kropp.


Han satt ute på trappan, när Maken skulle hämta in morgonblaskan i morse.

Fullständigt överlycklig.

Nu sover han djupt i duntäcket precis som Klas, katten alltså.

Där kommer han antagligen ligga och tryna långt in på eftermiddagen.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards