Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Tant Tagg - 23 februari 2008 19:31


Nu är det sista kvällen.

Imorgon åker jag hem.


Det är inte utan att jag ser fram emot att träffa Maken och Sören Katt.

Visst har jag fått dagliga rapporter hemmifrån.

Men det är inte detsamma som att pussa Maken och klappa Sören.


Sören har lekt med sin lilla flickvän och Singoalla om dagarna när jag inte varit hemma hos honom och Maken arbetat.


Jag hade tänkt att slå på stort i kväll när det är lördag och festat på en campari.

Men med tanke på vinterkäksjukan låter jag bli.

Även om man sällan hittar campari för 18 kronor.


Nu spelar den estniska dansorkestern upp i matsalen.

Det låter som finsk dansmusik av klassiskt slag.

Det är för stökigt för mig ikväll.

Jag drar mig tillbaka till mitt rum och läser min deckare. 



Av Tant Tagg - 23 februari 2008 19:08


Jag vet inte vad jag ska säga.

Men det är typiskt mig.


Vart jag än reser i världen blir jag sjuk i magen.

För ett år sedan fick jag ett elakt litet djur i magen i Egypten och låg på sjukhus när jag kom hem.

I natt har jag ägnat mig åt att kräkas.


De svenska pensionärerna, som anlände samtidigt som jag har också kräkts, har jag hört ryktats om.

Nu var de min tur.


Det är inte något fel på den estniska maten eller hygienen.

Det var panchisarna som hade med sig svensk vinterkräksjuka hit.

De började bli sjuka redan omedelbart vi anlände.

De bor i samma korridor som jag gör och håller sig inte på rummet när de varit sjuka. Inte konstigt jag blev sjuk.

Inte kosntigt, för i Sverige isoleras ålderdomshem och avdelningar får stängas på sjukhus. Varför skulle inte kräksjukan spridas här?


Natten var inte nådig.

När morgonen kom, fick jag besök av den barska sköterskan, som gav mig en spruta i rumpan med en för mig fullständigt okänd substans.

De lät som namnet på en anabol stereiod.

Ryska koltabletter och kamomillte.

Resten av dagen sov jag.


Nu mår jag bra igen.

Kanske var det den anabola steroiden. 


Detta får mig verkligen att undra.


En ny sorts turism: Pröva på det besökta landets knep och kurer mot magsjuka  och det ger en användbar kunskap för framtiden.

På 80-talet, i det forna Jugoslavien, rekomenderades t.ex rårivet äpple, långt innan det blev något man tog till hemma i Sverige 


Här kör dom med kamomollte och anabola sterioider. 




Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards