Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Tant Tagg - 6 januari 2008 18:07


När Maken väckte mig i morse hade det snöat.

Vinden hade avtagit.

Det var så pass mycket snö att han hade sopat av trappan.


På trappan satt Singoalla och väntade på Sören Katt.

Sören sprang och Singoalla efter.

De hade en trevlig förmiddag tillsammans.


Maken, Släktforskaren och Globetrottern, på tillfälligt besök i Världens Ände, gick en promenad på 8000 steg längs sin vandring runt ön.

- Det är exotiskt med snö, sa Globetrottern som just hade lämnat några vita stränder vid ekvatorn och fortfarande hade jetlag.


Jag ägnade dagen till att laga persisk mat.

Jag undrar hur de persiska kvinnorna gör om de förvärvsarbetar?

Den persiska kokkonsten är högt utvecklad och matlagningen är inte svår men tidskrävande. Hur hinner dom?

Jag har förresten ägnat hela helgen åt att laga persisk mat.

Vi åt persiskt ris med saffran och berberisbär igår.

Bland annat.


Sören Katt visade sig inte på hela dagen.

När det började bli mörkt knackade jag på hos grannen och sa att det var dags för Sören att äta kvällsmat.

Det var där han var, så klart.

Lekte med Singoalla.

Brottades

Fortfarande.


Vi har alla haft en rolig dag idag.



Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards