Alla inlägg den 28 september 2007

Av Tant Tagg - 28 september 2007 20:38

De icke våldsamma munkarna i Burma blir nu nedskjutna av militärjuntan.Regimen ser till att omvärlden ska få veta så lite som möjligt.Mobiltrafiken görs svårframkomligInternet fungerar inte så braMan skjuter journalister.Ingen ska få veta.Tänk att de som har vapen kan bli så hotade av de budhistiska munkarna som bara gick, helt fredligt.Men, det är klart. De är uppviglare.Deras stilla vandring och tigande protest kan få den lille mannen på gatan att vända sig mot regimen. Så farligt.Allt motstånd måste slås ned.Desmond Tutu vädjade till Kina att sätta press på Burma.Världen måste sätta press på Kina genom att låta bli att åka till OS

Av Tant Tagg - 28 september 2007 20:24

Det är inte värt att jag offentliggör det, men när det gäller att installera den trådlösa nätverksadaptern på pc:n går jag bet. Jag fixar allt ända tills jag kommer till konfigurationen på datorns mjukvaror De som gäller själva skapandet av nätverk på pc:n och att göra inställningar för Internet och Outlook Express.Det gick onekligen lättare på macen.Jag klarade av att både konfigurera adaptern och installera den på pc:n, men sedan är det kört.Nu kommer bara de som håller på mac att säga att mac är bättre.Jag tror att det finns två slags hjärnor.En pc-hjärna.Och en mac-hjärna.Jag har nog en pc-hjärna eftersom jag fattade den röriga och invecklade strukturen hos pc utan att gå på kurs, En rörig och omständig hjärna, alltså.Jag blir bara förvirrade av att det ska vara så enkelt alltin med mac.I morgon ska jag ta kontakt med en granne enbit härifrån som lär ska vara nätverkstekniker.Det är det enda rätta.

Av Tant Tagg - 28 september 2007 20:17

Nej, jag har inte försvunnit från jordens yta.Jag har bara skapat ett trådlöst nätverk här hemma för den bärbara macen och pc;n med hjälp av min vän Tidningsmannen.Min telefonsupport för MacintoshMen det var förstås bara under förmiddagen idag.Resten av tiden har jag ägnat mig åt att vårda min kropp medelst vattengympa, naprapat och simning,Det konstiga är att när jag inte bloggar, då finns det mycket i huvudet som går bra att skriva om. Nu är det nästan som bortblåst.Kort minne, skulle man kunna säga.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards