Alla inlägg den 26 juli 2007

Av Tant Tagg - 26 juli 2007 17:13


-Nej, vet du vad, lilla slinkan, hörde jag en ung man säga till en lika ung blonderad kvinna på båten, när vi var på väg hem från fasta landet häromsistens. Den lilla slinkan hade just förklarat att hon nu kände sig nykter, ju. 


Inte vet jag, men kanske var det deltagare i den s.k Stureplansveckan som var på väg till Ankdammen. Stureplansveckan är ett fenomen som utspelar sig en vecka så här års i Ankdammen. Stureplansveckan, en turné för unga och förmodligen ganska rika människor i sommarsverige. Förra året såg jag ett par unga valpar vant inspektera etiketten på den kylda champagnen de tog in till lunchen på ett av näringsställena invid Stora Torget.


Man förvånas. Både över champagnelunch och hur man tilltalar jämnåriga kvinnor och hur de tillåter sig tilltalas.


I dagens lokalblaska skrev idag Beckman och Bäckström i en insändare bl.a :

Ingen borgmästare i någon annan stad i Europas städer förutom Båstad skulle tillåta vad som sker i Ankdammen under sommaren.

Fjalar Gutarve skriver idag på samma sida i en annan insändare:

Det är kanske tur att kryssningsturisterna inte gör sina stadsvandringar  så tidigt att de får uppleva svineriet på gatorna och gränderna under natten.


Jag håller med ovanstående och säger som jag alltid har sagt:

Man undrar.



Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards