Alla inlägg den 21 juli 2007

Av Tant Tagg - 21 juli 2007 16:39


Nu ska jag vila mig en stund.

Det behövs för att jag ska orka med nästa kalas.


Det är inte var dag man är bjuden på middag med delikatesser på burk ifrån Norrland. Här ska det ätas surströmming. Jag avslöjar härmed att jag är född i Östersund av sörländska föräldrar och fick surströmming i mig av misstag redan i modersmjölken

Av Tant Tagg - 21 juli 2007 16:34


Det verkar som om männen i det här huset håller ihop.


Klas, katten alltså, kom inte hem i går kväll överhuvudtaget. Inte nog med att han inte firade mig på min födelsedag, han stannade borta hela natten och kom inte hem förrän idag på eftermiddagen. Allt på grund av att maken inte stod ut med hans tjat i går morse och släppte ut honom. 1½ dygn helt osynlig. Singoalla såg jag i går. Han låg här utanför vårt hus och ville bli kliad på magen. Men Klas var puts väck.


Jag tyckte att jag hörde ett kattslagsmål 01.30 inatt.

Jag tycker Klas borde vara för gammal för så´nt

Av Tant Tagg - 21 juli 2007 16:20


Det blev sent i säng.

Ja, hade man kunnat vänta sig något annat?


I år gästades karaoke-festen inte av några celebriteter som TV4-folk. Bara en och annan bluesmusiker, jägare, trubadur eller konstnär. Men om dem brukar det inte skvallras om i Se och Hör. De har nog inget större nyhetsvärde.


Förutom karaoke stod teatersport, öppen scen och frigörande :-) allsång, det sista som ett pittoreskt och uppskattat inslag, på programmet under denna kväll. Ja, teatersporten kan väl sägas hade en del pittoreska deltagare också. Här kunde allt hända. Speciellt i det vinnande laget De Mesiga Mördarna. Frågan var väl om någon av lagmedlemmarna i det vinnande laget överhuvudtaget förstod vad det hela gick ut på. Trots detta kammade dom hem vinsten; en fri öl och en Jägermeister i baren.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards