Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Tant Tagg - 6 juli 2007 19:20

Min plan är att bygga om trädgården i år.

Nu är det slut med alla kinkiga växter som inte tål torka och kräver en massa pjosk. Förra året struntade jag och Maken att vattna. Det som överlevde skulle få vara kvar. Hård är naturen. Hård är jag. Den starkaste ska få överleva.

Det ska bli en "gravel garden" helt i Beth Chattos anda.

Nu ska jag gå ut och gräva upp lite perenner och ge till 4-åringens mamma, som har bättre förutsättningar för klena växter i sin trädgård. Annars kommer just dessa att förpassas till de himmelska nejderna i framtiden.

Bad

Av Tant Tagg - 6 juli 2007 19:17

Det var inget badväder i dag heller. 4-åringen badade fötterna, medan 4-åringens mamma vågade, iförd baddräkt, gå i till knäna. Det var modigt. Det skulle jag aldrig ha vågat.

Regnet lyser med sin frånvaro. Men det blåser. Givetvis. Vem hade trott något annat.

Av Tant Tagg - 6 juli 2007 19:11

Bageriet i Byn hade fredagsrusing. Brödet höll på att ta slut medan vi väntade på vår tur. Bullarna likaså. 4-åringen var lite orolig. Jag också. Han hade ju fått smaka bageriets goda bullar redan och visste vad som gick om intet, om det var någon som skulle hinna knipa de sista före oss. Men vi hann. Tack och lov.

Det är så chict på bageriet nu. Det är ju juli.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards