Alla inlägg den 7 juni 2007

Av Tant Tagg - 7 juni 2007 20:29

Nu har dom kommit.

Klas, katten alltså, är som klistrad.

Jag talar om tornseglarna som flugit ända från Egypten hit till Byn, bara för att bo under våra takpannor. Dom hittar tillbaka varje år. Dom bildar familj. Lägger sina ägg. Föder upp sina ungar. Allt under takpannorna. Dom brukar börja svirra strax före skolavslutningen. Det har dom gjort i år också. Precis efter tidtabellen. Jag undrar hur dom kan veta.

För Klas, är det ett enkelt nöje att studera tornseglarnas lägsta inflygningsloop mot takpannorna

Av Tant Tagg - 7 juni 2007 20:22

Det är tråkigt att Povel är död.

När jag var liten så fanns det ingen Markoolio för kidsen. Vi fick nöja oss med Povel. Han hade tagit intryck av Spike Jones. Det begrep jag senare i livet. Men vi som var barn på 50-talet gillade sången om kokosnöten och vägen till Curaco som gyngade så. Vi sjöng om att det snöade och att "allting var vitt,vitt,vitt" eller att vi ville ha stekt svan till middag.

Povels revyer var aldrig ett slag under bältet med taskig underlivshumor. Det var värme och klokhet utan att vara mesigt och med ironi som nådde fram.

Tack snälla Povel att jag har fått växa upp med dina texter och melodier!

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards