Alla inlägg den 8 maj 2007

Av Tant Tagg - 8 maj 2007 20:16

Skit också.

Jag har suttit och redigerat bilder. Jag var ju festfotograf på 50-årskalas härförledes. Nu är det hög tid att festföremålet ska få sina kort. Men flera bilder blev inte bra redigerade. Jag måste göra om dem. Här har jag suttit hela kvällen och jobbat, så ögonen blöder, till ingen nytta. Otack är väldens lön. Det konstiga är att det bildredigeringsprogram jag använder, ger sämst resultat när jag öppnar de färdigredigerade bilderna  i ett bildvisningsprogram av samma fabrikat som redigeringsprogrammet.  Programmen är gjorda för det företag som har ett litet äpple som sitt signum. Hur kan nu detta vara möjligt eftersom äpple-grejorna alltid är bäst i alla väder? Livet är verkligen fullt av gåtor.


Av Tant Tagg - 8 maj 2007 20:15

I min trädgård har gullvivorna slagit ut medan jag varit borta. Och vildtulpanerna. Ja, det är alltså inga botaniska tulpaner som jag planterat utan vilda, otämjda tulpaner som växer här. Och sprider sig. Surkörsbärsträdet, som också är vilt från början, blommar utanför sovrumsfönstret. Kanske Gud menar allvar med att det ska vara vår i allfall?

Av Tant Tagg - 8 maj 2007 20:08

Intenssiva dagar i ett annat land med syrener och kastanjeblom och teater och umgänge med andra människor tar ut sin rätt. Trött var ordet.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards