Alla inlägg den 16 mars 2007

Av Tant Tagg - 16 mars 2007 13:19

En vanlig dag på folkhögskola. Försov mig. Hittade ingen väckarklocka med batteri. Jag hade glömt laddaren till mobilen hemma. Jag vågade inte ha telefonen på hela natten och använda larmfunktionen. Så iförd morgonrock pratade jag bort en stund med städaren Abdalla när jag så småningom vaknade. Jag lyckades få ur honom mer än dottern hade fått ur honom på två år på skolan. Det är väl inte så konstigt. Kränkande för en vuxen man från Beirut som varit biograftekniker, att gå runt och städa hos svenska halvuxna ungdommar som strör sina ägodelar kring sig. På golvet. På alla ytor. I alla rum. Överallt. Vi pratade om kriget i Libanon som pågår nu. Han är orolig för sina släktingar och ringer varje vecka. Jag beklagade den hårda situationen där och önskade honom att det skulle gå väl med hans släktingar. Sedan pratade vi mellanösternpolitik och jag berättade om mina erfarenheter av Hosny Mubaraks besök i Luxor. Sedan hade jag turen att få se en redovisning av veckans arbete i teaterpedagog-ettorna på förmiddagen. Episkt berättande. Det var trevligt. Hälsade på alla lärare. Hälsade på alla elever. En del är jag ju bekant med sedan förut. Åt lunch i skolans matsal. Kände mig som hemma som en gammal folkhögskoleelev gör.Efter en dag på sta´n, där jag förståss också babblade för mycket med män från mellanöstern på Orient Livs, men nu om matlagning, åkte vi hem till folkögskolan och åt meze och tittade på "Masjävlar" Själv somnade jag framför TV:n.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards