Alla inlägg den 19 februari 2007

Av Tant Tagg - 19 februari 2007 19:14

Nu vilar jag från bloggandet ett dygn eller två. Datorn ska strax till datorexperten och tillika bondfrun och få de viktigaste delarna utbytta. Sedan hoppas jag att pc:n nästan ska uppföra sig som en Mac! Nåja, det duger med en fungerande pc med gott minne!

Av Tant Tagg - 19 februari 2007 11:50

Blev det här Dagens Äventyr?Klas, katten alltså, han har tjock päls. ja, den är tjockare än normal kattpäls. Faktiskt vattentät. Han märker inte när det regnar på honom. På senare år behöver han backup när det gäller pälshygienen. Han behöver borstning, speciellt på den bakre delen av kroppen. Klas är spolformad. Fet skulle en del säga, men han har sett ut så sedan han var liten och slim-foder biter inte på honom. Så min bedömning är inte att han är fet utan att det är hans normala kroppsform, alltså spolformad. Med åren har han blivit lite mer ovig och har svårare att hålla pälsen prydlig strax ovanför svansen. När vi märkte det inköptes en ryktborste av märket Slicka på en semesterresa då vi passerade Karlstad, som en present åt honom. Klas uppskattade aldrig Slicka. Tvärtom. Idag var det dags att ta en ordentlig omgång med Slicka över hela pälsen. Dessutom fäller han för närvarande.Under fasthållning och tvång blev han nu ordentligt ryktad medan han utstötte konstiga ljud. När dottern torterar honom med Slicka händer det att han biter henne. Klas var mycket missnöjd med behandlingen idag. Men han är listig. När jag för en sekund lossade fastållningsgreppet, gjorde han ett tigerhopp och försvann ut ur rummet som en oljad blixt. Sedan satt han bakom en dörr och tittade konstigt på mig.Eftersom jag tittat på hunduppfostringsprogram i TV, så fick han en uppmuntran till att han fogat sig i Slicka-terrorn. Han fick två cm kattmalt direkt ur tuben. Som alla andra män som blivit gubbar är han trög i magen. Lite kattmalt gör susen. Dessutom är han galen i det. Det luktar som gamla snuskiga ostkanter och härsket fett.Klas ligger nu vacker och nyryktad bredvid mig och har glömt bort min kattmisshandel. I allafall för stunden

Ide

Av Tant Tagg - 19 februari 2007 10:11

Det händer inte så mycket nu. Det är som att ha gått i ide. Inga äventyr på gång. Bara makens c-uppsats. Det kan man kankse inte kalla äventyr.

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards