Alla inlägg den 5 februari 2007

Av Tant Tagg - 5 februari 2007 18:28

Vännen och tidningsmannen P lobbar för att jag ska köpa mig en Mac istället för att fortsätta att vandra i pc-träsket. Bondfrun och tillika datorexperten sätter in en ny processor, ny hårdisk och nytt programbord inklusive lite jobb med att plocka över innehållet i den gamla hårddisken för cirkus 2500.Men om nu Mac håller vad de lovar, så varför inte? Macs processorer är också Intel-processor. Min förra dator, som jag också slet ut processorn på, hade också Intel-processor. Vad är hemligheten med Mac? Förutom att de är snygga och så, menar jag. Eller att de inte går sönder.Alltså varför går inte Intel-processoreran sönder i Mac, men i en pc?Man blir yr.Det känns som jag står i pc-träsket upp till låren.

Av Tant Tagg - 5 februari 2007 10:13

137 Egyptenbilder har jag lyckats kopiera till hårddisken, efter det att Norton blev omisntallerad och datorn blev lite piggare. 576 bilder orkar inte processorn läsa in. Jag kände mig närmast stressad. Panik, skulle jag kanske kalla det. Jag känner igen symptomen, sen tidigare. Gamla trötta processorer och Norton går inte. Efter telefonkonsultation igår kväll med Byns kvinliga Datorexpert, finns nu resterande bilder från flashkortet på dvd och alla mina andra bilder, som redan finns på hårddisken, på en lånad extern hårddisk. Maken, som är minst lika intresserad av att inte förlora bilderna från Egypten som jag, p.g.a tekniska missöden, begav sig ut i mörkret med bilen, med flashkortet i fickan till Datorexperten. Hon är f.ö.gift med en mjölkbonde och tillika är bondfru. En annan bondfru jag känner är översättare. Datorexperten kirrade en dvd med hjälp av kortläsare och lånade ut hårdisken. Medan jag missade Aktuellt så räddade jag bilderna.Jag andades ut.Nu återstår investeringar i ny hårddisk, nytt programbord, ny och kraftfullare processor och kanske en kortläsare. Ljudkortet fungerar inte heller. Det finns en del som säger att det är bättre att hålla sig till Mac. Men förklara för mig varför man då måste köpa nya Mac ibland?

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards