Alla inlägg den 18 september 2006

Av Tant Tagg - 18 september 2006 09:26

Så blev Sverige borgerligt. Nu får vi se vad den glada Alliansen kan uträtta.Nu är det bara att hoppas att Margot Wallström kan få bli partiledare när Göran äntligen drar sig tillbaka. Några andra finns det inte och ta till. Margot är sossarnas enda räddning.I vår kommun blev det också maktskifte och ett borgerligt styre. Något som jag faktiskt förvånades över. Centern hade störst framgång här. Borgarnas övertag är mycket litet och de vann med mycket få röster, förvalsrösterna hade kunnat ändra valutgången. Som offentliganställd är jag bekymrad. Efter att ha upplevt fyra omorganisationer sedan 2000, varav en som aldrig genomfördes helt innan nästa, och nu pågående kom, är jag orolig för att de nya politikerna vill sätta sin prägel på kommunen och dess organisationer. Att röra om i grytan tycks ha blivit ett signum och vi har aldrig fått se effekterna av de nya omorganisationerna eftersom de numera kommer i så snabb takt. Jag har dessutom genomlevt flera omorganisationer före 2000 och nu börjar jag och många med mig bli trötta. Man får trösta sig med att borgarna nog inte kommer att dra sig att sälja ut handikappomsorgen till privata intressenter, eftersom kommunen själv inte lyckas särskilt bra med det uppdraget idag.Det gäller att vara optimist i snålblåsten!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards