Alla inlägg den 7 september 2006

Av Tant Tagg - 7 september 2006 10:24

Gick förbi P idag när hon inte stod med tryckluftsborren igång, så jag kunde prata lite om den skulptur hon jobbade med. – Det ser ut som en mor med ett stort barn i famnen, sa jag. – Nä, sa P, det är ett kärlekspar. Och så skrattade P. Hon tyckte att barnet hade lite stort huvud för att vara ett barn och så visade hon armen runt kvinnan. Skit samma. Ett stort barn eller en man. Det går att skratta år om man vill. Vi får se om det stora barnet växer och blir en man under arbetet. Sedan berättade jag, att jag vid mitt sista besök i Norrköping stått och väntat på M:s vänner vid P:s stora skulpturgrupp på Skvallertorget, när vi skulle gå till Knäppningen och se på Stefan Sundström och då fick jag se att någon pillat in ett tuggummi i örat på Kata Dahlström. Jag tyckte att så kunde det inte vara och pillade ut det igen. Nu kan Kata höra lite bättre. P skrattade igen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad ska Tant Taggs blogg handla om i framtiden?
 Trädgårdsarbete
 Gnäll
 Kommunalpolitik
 Matlagning
 Sören Katt
 Orättvisor i världen
 Dagbok
 Feminism
 Litteratur
 Precis som förut
 Sjukdom och elände
 Kritisk granskning av den för tillfället sittande regeringen
 Fotografering
 Andlighet
 Ovärldsanalys
 Dikter och poesi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards